torsdag 28 november 2013

Faro

förärade vi ett stadsbesök i går!

Kort promenad till Fuzetas järnvägsstation!

Torkväder!
Mer fisk än kläder!

Tåget anländer till Fuzeta A!

" Tänk på avståndet mellan vagn och plattform" säger en röst i Stockholms tunnelbana!
Den behövde de ha i Portugal!

Du måste nästan vara gymnast för att komma på och av!!

Jag fick åka för halva priset!
Kunde med hjälp av körkortet visa att jag blivit senior som det står mitt på biljetten!
Hustrun visade leg men var för ung!!

Anländer till Faro!

Häftigt storkbo i staden!

Inte varje dag Faro har besök av oss!

Jag stannade och tittade på ett scenbygge!

Det skall bli något evenemang där!

Inte riktigt som när scenen byggdes på Sundbyholm för Gyllene Tider!

Vi lämnar Faro!
Fru i fönster!

Lev väl!

7 kommentarer:

  1. Måste vara kul att se sig om också när ni är där söderöver!
    Lite annan klass mot spårvagn hemma förstås.
    Och tur med vädret ser ni ju ut att ha också så klart.

    Ha det fortsatt gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Trevligt att dom lägger ut röda mattan då ni kommer på besök.

    SvaraRadera
  3. Tänk att de rullade ut röda mattan för er och det har sina fördelar att vara senior :)
    Härliga bilder i förra inlägget - vilken solnedgång!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fina "blåhimmelbilder" som visas, så även solnedgången.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Funderar på om "röda mattan" bara gäller bara för er? Om jag kommer, får jag en "blå" matta? Kram från oss

    SvaraRadera
  6. Var smart att ta tåget till Faro. Har aldrig hittat parkering i den stan som känns bra. Vi kommer också att ta buss eller tåg dit.
    Mv
    Nils-Åke

    SvaraRadera