torsdag 21 november 2013

Dammarna

jag skrev om här om dagen är inte alls till för att odla Ostron.

De är till för att producera Salt!

På gårdagens cykeltur undersökte jag lite närmare!

Stort område med olika stora dammar!

Öppningar och kanaler mellan!

Det vita är Salt!

Ser ut som is på lite håll!
Jag smakade och det var väldigt salt kan jag säga!

På ett ställe såldes apparater för egentillverkning av dryck!

Lyxvariant i Koppar!

I dag har vi lite moln på himlen så jag gick ut och fotade soluppgången!
Solens upp och nedgång tröttnar man aldrig på!

Inloppet till Kanalen/Fiskehamnen!

Båtarna har kommit in efter nattens fiske!

Solen går upp över Atlanten!

Speglar sig i vattnet!

Foto in över byn!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Aha! Saltdammar! Det var spännande kastruller de sålde där:-) Kan man ha dem bara som prydnad här tro....
    sv. medan jag satt hos frissan smälte snön bort. Men jag lovar, det blir nog någon bild på nysnö för jag är ganska säker på att det här inte var sista gången iår det snöar! Kulna kramar

    SvaraRadera
  2. Misstänkte det... såg liknande dammar i Tunisien...
    Såå fint med soluppgången! Här är det regnigt, mörkt och ingen sol... men ingen snö heller :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med om att en sådan himmel tröttnar man aldrig på...så magiskt vackert:) Kram

    SvaraRadera
  4. Så vackert med både uppgång o nedgångar !!!
    Som livet kan man säga......

    Ha det gott....Kram

    SvaraRadera
  5. Saltdammar finns i massor. Du kommer att se mer av dem både här och i Spanien. Andra spännande dammar är Barragemen o ni inte har varit vid något. Ha dé Elisabeth

    SvaraRadera