tisdag 22 oktober 2013

Mariestad

är inte bara ett gott Öl utan också en stad som vi gästar nu!

Det går bara inte att passera Sköllersta utan att handla korv på Lithells!

Prisvärd varmkorv andrasortering!
Det är samma smet bara det att de är krokiga åt fel håll!

Vi anlände till Mariestad på eftermiddagen!

VIP- ställplats har vi fått! Alldeles för oss själva!

Vi är här för att träffa vänner!
Lars, Therese, Sture och Ann-Britt!

Vi gick på lokal i går kväll!
Irene tog lammytterfilè och jag åt lammrostbiff!

Efter gick vi hem till Ann-Britt och Sture för kaffe med whisky!

Jag gick ner på bruket i morse för kontorsarbete!

Har problem med navigatorn!
Hoppas det löser sig!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Korvarna smakar nog bra oavsett böj ;)

    SvaraRadera
  2. När vi satt på restaurangen i Spiken, bad jag om en Eriksberg, bara för att rets lite med dem. Jag fick göra som ni, hålla till godo med en Mariestad. Den bästa korven är Bullens Extra. Just Bullens Extra är mycket godare, än den vanliga och med betydligt mera kött. Ps. Bullens finns i tre varianter varav Bullens Extra är den dyraste. Kram.

    SvaraRadera
  3. Trevligt,att besöka Pappers,det känner ju jag igen konstigt nog !! :) :)
    Även Ölen är god och bekant......

    Ha det fortsatt gott....Kram

    SvaraRadera
  4. Vi köpte en ny navigator i sommar, innan vi åkte till Tyskland . En Tom Tom. Den har varit helt suverän. Vi ställde in bredd o höjd o längden på husbilen. Den varnade för tunnlar, olyckor, vägomläggningar. Helt suverän. Vi hamnade aldrig i nåt strul efter vägen. Detta var en caravan gps. Hoppas er resa går bra. Varmkorvställetnskulle jag velat besöka...sååå gott:-)) Kram

    SvaraRadera
  5. Lithells... hm... en del av deras korv är det väldigt lite kött i och väldigt mycket potatismjöl... men... de har god korv också - man får läsa innehållsförteckningen lite noga bara :)
    Mariestad är trevligt!
    Ha en fortsatt bra färd!
    Kram

    SvaraRadera