torsdag 5 september 2013

Storstaden

fick jag lov att åka in till i går!

Jag hade fått tid för ultraljudsundersökning av stora kroppspulsådern.
Landstinget kallar in alla 65-åringar till kontroll, det tycker jag är jättebra!
Om bråck upptäcks tidigt så kan många liv räddas och svåra komplikationer undvikas!

Jag åkte in extra tidigt eftersom vi gästas av Barack Obama men det gick bra så jag tog en promenad på söder!
Det är för övrigt inte varje dag som vi gästas av Amerikas president så lite störning får vi väl ta!

När jag värvades till Stockholm 1987 så hade jag en övernattningslägenhet medan vi letade bostad för familjen!
Jag veckopendlade mellan Skärblacka och Stockholm!

Jag bodde i hörnet Östgötagatan, Bondegatan!
Passade väl en bondson från Östergötland!

Det hände att jag slank in på Östgötakällaren på vägen hem i aftonen!
Den ligger, jo det är sant, på Östgötagatan!

Mitt emot " söder " vaknar Gröna Lund i morgonsol!

Hur det gick med undersökningen?
" Hur bra som helst " var beskedet!

Nu längtar vi till att få komma ut med bobilen och som tur är så har vi husbilsträff i helgen!
Rapport kommer!

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Vad bra att allt såg fint ut. Då behöver man inte oroa sig. Ha det så bra i helgen med husbilen. Kram

    SvaraRadera
  2. Det var ju ett bra Landsting som kallar in folk för koll !!
    Tror inte de gör så i vårt,Pengabrist som vanligt förstås..

    Trevligt att allt såg bra ut,sånt vill man ju höra så klart !!
    Vi skall oxå ta en Bobilshelg i det fina vädret som skall bli...

    Ha det gott..Kram

    SvaraRadera
  3. Min dåvarande svärfar dog av bråck på stora kroppspulsådern för ca 10 år sedan. Han var då 72 år Och det gick fort. Inget hann göras.
    Så JÄTTEBRA att det görs kontroller nu på alla över 65. Hans vuxna barn åkte in och gjorde Ultraljud efteråt för att kontrollera då man inte riktigt vet om det är ärftligt.
    Skönt att allt såg bra ut för dig!
    ha de gott!

    SvaraRadera
  4. Hej! har du gömt en av supersavers väskor? en ledtråd isåfall? :D

    SvaraRadera
  5. Jättebra att de kontrollerar oss. Jag var också på detta för ett par år sedan. För första gången i hela mitt liv, satt jag med ett gäng "gamla gubbar" och kände mig gammal. Kram

    SvaraRadera
  6. Så smart med 65-års kontroll. Det tror jag inte vårt landsting har. Elisabeth

    SvaraRadera