lördag 21 september 2013

Folksam

har en kundtjänst som andra skulle ta lärdom av!

Folksam har jag varit i kontakt med ett antal gånger, senast här om dagen!

Varje gång möts man av en trevlig röst som tar hand om frågorna och hjälper en på bästa sätt!
Man behöver inte knappa in olika siffror 17 gånger beroende på vad ärendet gäller!
Man kommer till en människa direkt, bra service tycker jag!

Senast handlade det om försäkringsskyddet inför den planerade utlandsresan.
En jättetrevlig tjej gick igenom våra försäkringar och upplyste om kompletteringar för att vi skall vara helt trygga!
Berättade också att det och det behövde jag inte vilket jag hade trott!

Det är en ren fröjd att kontakta Folksam!
Man blir glad!
Liknande erfarenhet har jag av IKEA!

Telia däremot är bedrövliga och går från klarhet till klarhet när det gäller dålig service.

Jag hackade lite på Telia tidigare i veckan vilket ledde till en kommentar.
Kommentar från Telia med en länk som jag kunde klicka på.

Jag har varit med förr och visste vad det handlade om.
Jag klickade i alla fall på länken och hamnar i ett opersonligt kallt formulär.
Telia kundtjänst ville ha mobilnummer och mejladress för att kunna skicka något undanglidande svar.
Jag fyllde i mobilnummer och i övrigt xxxx och bad om att någon ansvarig chef skulle hörde av sig.
Det har jag försökt med i flera år utan att lyckas, så inte fallet nu heller!

Jag hade stora problem för någon tid sedan.
Tvingades då konstatera att Telia numera är uppdelat på minst tre företag för att de skall kunna skylla på varandra och mota kunderna mellan.
Telia, Relacom och Teliabutiken skyller ifrån sig på varandra och om inte det räcker så skyller Teliabutiken på någon kines som tillverkat produkten.
Jag gav upp och sade upp fast telefon och fast bredband.

Tidigare var Televerket Televerket och hade ansvar för hela verksamheten!

Jag har Telia mobil och mobilt bredband så länge det funkar bra, vilket det gör, men den dagen det inte funkar är det bara att ge upp.
Jag får intryck av att Telias kundtjänst är en skyddsmur mot att kunderna skall nå någon som har mandat och kompetens att fatta beslut!

Jag skulle kunna skriva en bok om detta men det tänker jag bespara er så nu får det vara nog.

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Lennart
    Är du HBK (Husbilsklubben) de hat ett avtal om reseförsäkring i Folksam 185 res/dagar ingår. Själv har ja Länsförsäkringar där har jag 45 res/dagar får köpa extra.
    Mv
    HBK2234
    http://carthago.bloggagratis.se/

    SvaraRadera
  2. Ja - Folksam är kanon!
    Har inte annat än bra erfarenhet av Telia,men hört mångsa som har haft/har trassel det är inget trevligt/Mvh Annmi

    SvaraRadera
  3. Jag har Trygg-Hansa och känner mig väldigt nöjd. Där kan man från deras hemsida välja hur man vill ha kontakt. Jag har vid två tillfällen kryssat i att de skall ringa upp. Har inte dröjt länge, sist en kvart, gången före hann jag knappt "lägga på" luren, så har de ringt och man får prata med en livs levande människa på en gång. Den servicen är guld värd!
    Ha de Gott!

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte påstå att kundtjänstelefoner med en massa sifferval är bra. Visst är det dubbelt roligt att få träffa hjälpsam personal, precis som om man ringer till Torebrings.Kram.

    SvaraRadera
  5. Jag har de bästa erfarenheter av vårt försäkringsbolag Länsförsäkringar. Jättebra agerande och lätta att kommunicera med, snabba och tydliga besked. Likaså är erfarenheten av IKEA toppen, väldigt bra kundservice.
    Delar inte din erfarenhet av Telia. Är helkund hos Telia och aldrig haft problem, vare sig med Kundservice eller support. Inte heller med täckningen runt om i Sverige som många klagar på.kort sagt jättenöjda, inte minst med de erbjudande och rabatter man får som helkund. Kram, 3M

    SvaraRadera