söndag 7 april 2013

Lördag

i Strängnäs!

Vi promenerade, lagade mat, promenerade och lagade mat! Så gick dagen! Fin stad Strängnäs!


Vi försöker alltid stå nära vatten, det är något visst!
Is är det inte lika ofta!

Kvarnen syns vida omkring!

Här ser man att Strängnäs också fått snö!

Roggeborgen! Här bodde biskopar!

Domkyrkan i bakgrunden!

Vi var på vernissage också!

Fattar ingenting!

Den här förstår jag!

Fick för mig att jag skulle prova en engångsgrill!
Behändigt om man är för bekväm för att ta fram gasolgrillen!

Det fungerade rätt så bra!

Fläskkarrè är bra att grilla!

Jag vaknade till i natt och hörde något som prasslade, var tvungen att titta ut.
Det snöade, kornsnö!

Men nu lyser solen på oss igen när vi äter frukost!

Lev väl!


7 kommentarer:

  1. Kan bara återigen hålla med dig. Konst är konstigt. Vi begriper inte heller en hel del av den. Dessutom skall man lägga in olika tolkningar också. Nej, det får andra göra. Det är bättre med mat som vi förstår oss på. Det är gott och behöver vi. Då kan man dessutom njuta och det var väl andemeningen, eller? Ha det så gott. Kramar 3 M

    SvaraRadera
  2. Härligt ni ser ut att ha haft det i Strängnäs !!
    Fina bilder o blå himmel,men en sååå stor och
    lortig snöhög bredvid er fina Bobil :)
    Här kom det oxå lätt snöfall igår men idag så
    skiner solen o blå himmel,- 5 grader i morse.
    Vintern ser aldrig ut att släppa taget om oss.
    Härligt att ändå kunna grilla ute,ett Vårtecken.


    Ha det fortsatt gott......

    SvaraRadera
  3. Ja se konst har jag aldrig begripit mig på. Jag vill också kunna se vad det föredtäller. Mat kan också vara konst, särskilt när det är fint upplagt.
    Ha de gott.

    SvaraRadera
  4. Fläskkött och speciellt fläskkarré är underbart gott. Grilla är trevligare än att gå på vernisage. Kram.

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ni haft en väldigt trevlig helg där i Strängnäs :) Fläskkarré är bland det godaste jag vet att grilla! Mums!!
    Konst kan vara lite för konstigt ibland :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst kan man campa fast det är lite vinter kvar. Speciellt när man har en husbil som är gjord för vinterbruk. Vi gillar det. Skönt att slippa frysa om nätterna. Det gjorde med vår tidigare bil. Men nu har vi dubbelgolv o fönster. Ni ser ut att ha njutit till 100%. Det är det som är meningen m husbil. Kram

    SvaraRadera
  7. Engångsgrill testade vi också en gång, men gav upp - åtminstone den vi hade var inget vidare, den var nog bara för smal grillkorv ;) Annars är grillat gott! Ni har haft en härlig helg, syns det som. Kram

    SvaraRadera