tisdag 9 april 2013

Besiktning

hade jag tid för i dag på morgonen!

Ett år går fort! Har man en tung bil får man som belöning äran att besikta redan år ett och sedan årligen!
Andra gången i dag alltså!

Tog några foton i morse så ni kan se hur vi har det!

Det var 10 minusgrader så jag föredrog att stå inne och fota genom fönstret!

Torkvindan är som jag, knäckt av all snö!

Det är kallt om nätterna så det händer inte så mycket med snön!

Besiktning 8:15!

Jag får nog välja den högra porten

som synes!

Kollar om det finns någon motor!

Testar bromsar fram

o bak!

Det gick bra denna gång också!

Lev väl!

10 kommentarer:

  1. Ja usch så mycket snö kvar,här oxå :)
    Det tråkiga med en Bobil över 3.500kg är
    ju att den ska besiktas varje år från påställningen räknat !!!!
    Har för mig att nya bilar går ju till 4:e året
    och sen skall de in varje år ju...
    Borde det inte gälla våra oxå,de går ju i klass
    PB:2 som är Personbil 2 !!! Dessutom så kör ju
    de flesta bara fr April-Okt månad.
    Men det är väl bara för Staten ska suga ur oss
    480:- varje år förstås !!!

    Ha det gott.....

    SvaraRadera
  2. Oj,va snö...
    Men en tröst är ju att förr eller senare smälter den & sen får vi hoppas på en lååång skön sommar :)
    Här låg tjejer i Bikiniöverdel & kjol igår...Jisses!Hos mig ser du hur det ser ut från mitt "Tak" hihi

    Ha de gôtt!

    SvaraRadera
  3. Jisses! Så mycket snö...!
    Husbils-säsongen verkar inte kommit igång så där på riktigt.
    Återigen ser jag att Sverige är ett avlångt land..

    Väntar på tid till besiktning för min också. Visst e det som att gå till tandläkaren när man står utanför? Tror och vet att all skall vara ok men... och då blir det bara dyrt:)

    Ha de kanon!

    SvaraRadera
  4. Skönt, nu har du det grejat och kan bara rulla iväg, glad i hågen.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vet inte vad vi skall säga, bara att beklaga till snön och minusgraderna. Vi har nog hittat våren nu, så vi får väl skicka några pustar uppåt så det blir bättre även hos er. Vi är nere i Oldenburg, där vi köpt lite reservdelar till Mysan som komplettering. Billigare här nere. Man är ju smålänning. Försök stå ut, det blir snart bättre! Kramar 3 M

    SvaraRadera
  6. Självklart att det gick som på räls! Nu är det bara att tuta och köra!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag ger mig, ni har mycket mera snö än vad vi har. Skönt att du fick köra hem utan anmärkning. Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att allt gick bra:) då är det bara ut på vägarna igen.:) Kram

    SvaraRadera
  9. Bra att det gick bra...klart för att åka ut på rull.........

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera