tisdag 19 mars 2013

Kung Bore

har slagit till igen!
Honom skulle jag vilja snacka med!

Drog upp rullgardin i morse och konstaterade att det kommit ett par decimeter snö!

Alma ser ledsen ut!

Så var man insnöad igen!

Inte liknar det vår! Fast det är det, (bilen) :)

Gatan oplogad som vanligt!

Det har nu snöat oavbrutet i ett dygn och förväntas fortsätta ett par dagar till!
Detta är inte alls kul!

Den 29 november förra året kom jag hem från västkusten. Bra väg ända tills jag kom hem till våran gata.
Två decimeter blötsnö, det var precis att jag tog mig upp och kunde backa in!
Sedan dess snö, snö och åter snö!

" Är det konstigt att man längtar bort nån gång? "
var det någon som sjöng!

Tror ni på ett "husbilsliv" i Påsk?

Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Stackars lillebror! Och vi som bara fått lite vitt puder, än så länge, är det bäst att tillägga. Men ännu finns det hopp om En Glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Lennart snö snö snö Grrr. Och inte avtar det heller, utan det kommer bara mer!!!
    Vi kanske kan sätta oss ute i bilen men att köra iväg, tveksamt.
    Kram till dig från oss grannkommunen hihihi

    SvaraRadera
  3. Tycker att du med din erfarenhet av avtalsrörelser och förhandlingar verkligen ska ta ett allvarligt snack med den där eländiga gubben. Vi ställer gärna upp på strejk eller vad som helst för stridsåtgärder för att få ett slut på detta eländiga snöande och kyla. Det räcker!!!! Vi har också fått nog. Men vi drar iväg snart med husbilen ändå och "skiter" i vad det blir för väder. Vi ska visa vem som bestämmer. Kram 3 M

    SvaraRadera
  4. Men Lennart:...var det inte du som sa att Kung Bore kunde slänga sig i väggen:))) Kanske därför han retas med dej. Med mera snö:) Visst är det trist när det aldrig ger med sig med snön. Känns nästan som om sommaren upprerar sig....fast inte med regn, utan med snö och blåst. Men ni har så fin husbil...ut o campa. Det hade vi tänkt göra:) trots snö och kallt. Kram

    SvaraRadera
  5. Instämmer med vännerna 3M... dags att ta i med hårdhandskarna - dags för strejk... eller vad som helst!
    En hel del nysnö här också och blåst - inget skönt alls!
    Jodå, jag läste om dina färder till Ljungsbro - haha... det måste ha varit kul! Har haft barnbarnen här en del, så det har inte blivit så mycket kommenterande hos bloggvännerna - tiden vill liksom inte räcka till...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Varje morgon tittar jag på min "App yr.no" är det vår i sikte? Nej alltid ned till minus 14 grader tio dagar framåt. Så har det varit vecka ut och vecka in, nu i två månader och samma sak idag. För första gången i mitt liv, har jag längtat till Spanien vintertid.

    Vi har klarat oss bra på småländska höglandet vad gäller stora snömängder. Snön har fallit runt om, men inte hos oss. Men kylan biter in i hela kroppen. Kram från oss.

    SvaraRadera