måndag 25 mars 2013

Gamla Gardet

höll i dag årsmöte!
Gamla Gardet är föreningen för de som arbetat centralt fackligt i 25 år, då kan man bli invald som medlem!

Efter sedvanliga årsmötesförhandlingar talade dagens gäst: LO; s avtalssekreterare Torbjörn Johansson.
Han berättade om det aktuella läget i de pågående avtalsförhandlingarna!

Lite spänt i avtalsrörelsen just nu men det löser sig så småningom!

När jag gick i pension efter ett arbetsliv med stort engagemang så lovade jag mig själv att inte ta några uppdrag.
Jag skulle nu vara helt fri. Arbetsdomstolen ville jag ha kvar, där styr man själv när man vill sitta.

Av det skälet har jag inte ens gått på några föreningsmöten, ville inte utsätta mig för risken att bli övertalad.
Men det finns två undantag:
Gamla Gardet och KABE husbilsklubb!

Så går det som det går, valdes i dag in som suppleant i styrelsen Gamla Gardet!
Ska säga direkt att det inte på något vis kommer att vara betungande, bara kul!

Lev väl!

4 kommentarer:

  1. Tur ändå att du också har Kabe husbilsklubb nära ditt hjärta:))Hoppas ni får åka iväg i helgen. Kram

    SvaraRadera
  2. Något kul måste man ju ha, när bobilen står i ide....

    SvaraRadera
  3. Bra att hålla sig sysselsatt :)
    Blir det Glansgruvan i helgen då... eller Norrköping?
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Problemet i olika typer av föreningar är att ger man dem handen, så tar de ofta hela armen. När man sedan säger nej till mera, blir det sura miner. Men det är inte lätt för ingen vill ju ställa upp ideellt längre. Vi har alltid varit engagerade i föreningsliv både i sådant som vi haft intresse för, men allra mest för ungarnas intressen. Men det har varit givande och tror att det är bra att engagera sig i olika saker, oavsett vad. Bara det inte blir för betungande och suger musten ur en. Bra att du håller igång, i alla fall tills Irene slutar att jobba, sedan lär ni inte ha tid, då kommer det vara annat som gäller skulle vi tro. Ha det gott. Kram 3 M

    SvaraRadera