torsdag 10 januari 2013

Domare

tjänstgjorde jag som i går!

Den här tavlan fick jag när jag fyllde 50, det var några dagar sedan!
Vi har inte peruk i AD!
.
Gårdagens förhandling i Arbetsdomstolen gällde tvist om kollektivavtal.
Det är inte så ovanligt att parter blir oense om vad ett avtal innehåller men i detta fall handlade tvisten om steget före.
Parterna oense om huruvida ett kollektivavtal träffats eller inte!
Domstolen har att tolka ett antal dokument och besluta om huruvida ett avtal har ingåtts eller ej!
Dom kommer i mars!

" Kinneviksgranen " på Skeppsbron!


För några år sedan kom jag för sent till AD på grund av trafikkaos orsakat av att några bilar knuffat på varandra. Detta trots att jag var ute i väldigt god tid.
Det är bland det värsta jag vet att komma sent när många sitter och väntar. Man kan inte påverka men jag hatar det i alla fall!

Sedan dess åker jag ännu tidigare och om det funkar, bussarna går och ingen krockar, då blir det en promenad runt Gamla Stan!
Därav bilden på granen som jag tog innan vi började!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Ja du inte är det roligt att vänta på någon som är sen, jag gör gärna som du tar till tid i överkant :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det bättre att åka i tid. Bättre komma i tid än försent. Då slipper man ha stressen hängande över en hela tiden. Fin gran:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller också med dig, bättre i tid och kunna ta det lugnt. Trafiken i stan är oberäknelig! Fin gran, har inte varit i närheten av den i år, bara sett den från Kungsan.
    Tack för tipset ang byte av webbläsare, nu fungerar det igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Förr var jag nog lite tidsoptimist, men med stigande ålder och kanske lite mer klokhet, så är jag numer som du och är ute i goood tid :)
    Granen är... ja om inte direkt vacker, så... dekorativ...
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänk vad fort man glömmer det besvärliga med tidsplaneringen i Stockholm. Grabben som bor kvar i Stockholm brukar påminna oss om det, men det är ju botten att vara sen, det är nästan oförskämt mot de som får vänta. Men ibland kan man ju inte styra omgivningen och incidenter som man inte kan påverka. Vad gör man då? Det är nog besvärligt det där med att tolka avtalen vara eller inte vara, eller? Hur påverkad är man av sin egen grundsyn? Undrar bara. Kram 3 M

    SvaraRadera