onsdag 28 november 2012

Tjänsteresa

med husbilen!

Det är väldigt sällan som jag åker ut i landet och jobbar nu för tiden!

Det ska i så fall vara vänner som har något intressant på gång om det skall locka! Så är fallet nu!

Munkedal hörde av sig och ville ha lite uppfräschning i avtalet för cheferna.
Jag känner sedan länge VD och många andra!
De menade att " författaren "  borde vara skickad att förklara vad han har hittat på!
En sådan utmaning kan ju inte nonchaleras så nu blir det så!

Har man flugit runt mellan olika hotell i världen i 22 år så vet man hur " placen " ser ut.
Nej då är det trevligare att åka och bo i husbilen!

Jag har haft resdag i dag. Kör gärna i dagsljus! Bra väglag!

Vinterlandskap vissa sträckor! Vägbanan plogad och saltad!


Utanför Kungsör mötte jag en KABE- trailer med tre KABE husbilar som last!
I övrigt har jag inte sett en endaste husbil på 50 mil!


 Parkerade nyss hos kompis Gustav vid Gullmarn som så många gånger förr!

Ställplats med fullservice!


Nu får vi tillfälle att sitta och prata lite i kväll igen! Det är så lugnt och fridfullt här och jag sover gott.

Bara en kort tripp i morgon så är jag på bruket och kör utbildning!


Lev väl!

6 kommentarer:

  1. Jag ser att ni har mer snö än oss. Där du kör ialla fall:) Skönt med husbil va? Sängen har man alltid med sig:) Kram

    SvaraRadera
  2. Ser ut som snöslask? inget vidare, men tänk att ha en egen säng med sig, guld värt.....

    SvaraRadera
  3. Börjar se riktigt vintrigt ut! Vi har lite snö här också, men det är väldigt blött... Husbilen är ju perfekt för att åka ut på jobb! Vår husbil har också fått åka på såna äventyr då och då.

    SvaraRadera
  4. Riktig vinterväg med lite slask. Vi har haft sol, men blåst och vinden har varit kylig. Ha dé gott!

    SvaraRadera
  5. Slit och släp... skönt att ha sängen med sig :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Usch vad vintrigt det ser ut, men du har ju en vinterbil så det är ju inget problem. Kul att träffa vänner när du är ute på jobb. Gör ju resan lite mera av privat karaktär också. Men det är nyttigt för att håll huvudet på skaft att göra lite då och då. Ha det så trevligt. Kram 3 M

    SvaraRadera