torsdag 19 juli 2012

Sängstol

är inte så vanligt i dag men fanns snart sagt i varje hem förr i tiden!

De flesta var trångbodda och då fick man lov att ha praktiska möbler!

Sängstolen var stol på dagen och barnsäng på natten!

Far och mor sov ofta i utdragsssoffan som på dagen tjänstgjorde som sittplats vid köksbordet!

I den här har min farfar, min far och jag suttit många gånger!



I den här har min farfar, min far och jag sovit många nätter!



Nu har " Alma " vilat tio dagar och fått omvårdnad men i morgon är vi på rull igen, äntligen!

Lev väl!

2 kommentarer:

  1. Det var en riktigt kul gammal möbel, har du den i din ägo? Vi har en vanlig gammal bäddsoffa, eller kökssoffa som farmor och farfar sov i när de var unga. Det är lite kul med sådana här saker. Ha det så gott. 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har gått i arv!
      Barnbarnet Jim får den efter mig!

      Radera