måndag 5 mars 2012

Åland

cyklade vi till för ett antal år sedan!

Vadå cyklade säger ni - Jo vi cyklade in till Stadsgårdskajen och rullade ombord på Viking Line som tog oss till Mariehamn!

Smidigt att kunna cykla från första början och slippa lasta grejorna på bilen.

Väl framme i Mariehamn blev det middag och en övernattning!

Nästa dag startade en veckas tur runt delar av Åland. Åland är inte en ö utan otaliga öar , kobbar och skär. Vacker natur med mycket vatten av olika karaktär. Vi fick åka speciella cykelfärjor flera gånger då det inte fanns broar, kul!

Vi övernattade på hotell och pensionat, bra boende och bra mat!

Vi hade lite otur med vädret, ofta mulet och även lite duggregn.
Bortskämda från Bornholm där vi tillbringat 5 veckor med sammanlagt en halv dag mulet!

Åland är definitivt värt ett längre besök än vad dygnsresorna erbjuder, vi såg ju bara en liten del men vi inser att det finns mycket mer!

Lev väl!

5 kommentarer:

  1. Vi tillbringade en vecka där när barnen var små. Vi tältade minns jag och campingen blev vår utgångspunkt för dagliga utflykter - mycket trevligt!

    SvaraRadera
  2. Halloj! Vill meddela att ....du har Vunnit fina brödpåsen;)
    Nu är det bara o börja baka surdegsbröd och förvara fint:))
    Stort grattis till dig:)
    Maila din adress till bjorke@telia.com så skickar vi.

    Ha en fin dag
    Kram Tina.

    Britta och Tommy hälsar så gott;))

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig semestertripp.
    Cykla är ju ett fantastiskt fint sätt att se mycket.
    Åland har jag inte varit till men kanske någon gång.

    Vilken otroligt fin husbil ni har. Jag blir riktigt avis:o)

    Grattis till vinsten.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ojoj vilken fina husbil. Vi fick låna en kanon stor husbil förra året utan min mans syster vi åkte till Kiviks äpple marknad och hade en kanon helg. Även mina föräldra har en som dom åker utomlands med och tycker det e kanon att ha med sej huset. Ha det kanon kul på vägarna. Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  5. Jag har cyklat lite på Åland i min ungdom men vill definitivt ser mera av öarna. Ytterligare ett framtidsmål. Hur ska man hinna med allt? Ha dé!

    SvaraRadera