torsdag 23 februari 2012

Pensionärslivet

är inte långtråkigt utan tvärtom ganska livat!

Antagligen bidrar trivseln till att veckorna bara rusar förbi, på gott och ont. Tyvärr går väl våren och sommaren lika snabbt så det gäller att ta vara på varje minut!

I tisdags var det "seniorträff"!

Vi är ett gäng pensionerade förhandlare som fortsatt att träffas efter att vi blev " friherrar". Jag skriver inte f.d. för vi förhandlar fortfarande men numera kanske mest vid köksbordet!

Vi brukar ses på något ställe där vi också kan få severing och vi ventilerar och recenserar aktuella frågor och löser världsproblem.

När vi sen skall hitta dag för ny träff blir det nästan som förr, då kan inte jag, nää det går inte, nej då ska jag till dagis o.s.v!
Alla har aktiviteter på gång, skillnaden är att det är av lite annat slag, vilket är kul!


Onsdag var det dags att hämta Saga i förskolan och följa henne till teatern. Därefter promenad tillbaka till dagis och hämta Loke,så vi kunde leka lite.


I dag, torsdag, har jag suttit i Arbetsdomstolen. Tvist om en uppsägnings giltighet.
Det är faktiskt intressant att läsa skriftlig bevisning och lyssna på förhör för att sedan göra en arbetsrättslig bedömning.

Det sägs att man lär så länge man lever och det instämmer jag till fullo med!

Lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar