fredag 17 februari 2012

Kistamässan

besökte Irene och jag under torsdagen och jag, som är friherre, återvände också i dag på fredagen!

Mässan Caravan & Camping pågår för fullt och jag kan rekomendera ett besök om ni hinner med.

En hel del att se vad gäller mobila lösningar och utrustning.

Kul att strosa omkring och se alla fina fordon men också, inte minst, träffa bekanta med samma intresse.

Man träffar trevliga bekantskaper från arbetslivet och från olika ställplatser i världen, jätteskoj!

Appropå bekanta.
Jag måste ju bara se Mässans största bil, Amerikansk förstås.
Den var så stor att den var parkerad utanför Mässhallen.

Det visade sig att killen som presenterade bilen pratade samma "språk" som jag.

Efter någon minut hade vi konstaterat att vi var arbetskamrater på Skärblacka Bruk under åtta år på 80- talet.
Vi hade samma jobb men på olika skift så vi löste av varandra lite då och då.

Därefter flyttade jag till Stockholm och han till USA. Han blev i Amerika under 10 år och sålde Husbilar. Därefter flyttade han tillbaks till Östergötland och säljer nu Amerikanska Husbilar på Europamarknaden.

Världen kan va liten ibland!

Här lite amatörbilder!


Samma sort som våran!

 Gullig!

 Söt!

 Polar satsar också på Husbil!

 Glada miner i Husbilsklubben!

 Första gången i Sverige! Husvagn, Husbil som ser ut att vara helgutna!

 Smidig!

 Rar!

 Lite större! Vi har haft några Toyota!

 Premiumklass denna också!

 Sovrum på taket!

 Lasse köpte vi vår bil av! Han har bytt lag!

 Några fina plåtisar!

 Här kan man köra in en Vespa!

 Bosse Bildoktorn pratade om Whiskyresor!

 Bosse och jag! Bosse till höger!

 " Amerikanare"!

 F.d. arbetskamrat!

 Interiörer " Amerikanaren"!  Fint eller hur!

Lev väl! Snart är det vår!

5 kommentarer:

  1. Det var många fina bilder från mässan. Tänk att träffa på en gammal arbetskamrat bara så där... Kul att få ett ansikte på dig med :)
    Tack för kommentar hos mig - tror att jag väljer att dra åt svångremmen och tar avtalspension. Har varit arbetslös förr och vet hur det är att leva som "livegen" under AF.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Tack för bildvisningen! Det blev som en liten rundvandring på mässan :)

    SvaraRadera
  3. Många fina foton. Vi kommer inte till Kistamässan, men vi har fått en plats till höstens Elmiamässa, så då får vi titta noga. Visst är amerikanen en drömbil, men det lär väl vara ett drömpris också. Ha dé!

    SvaraRadera
  4. Trevligt att hitta en namne bland alla bloggare. Vi var också på mässan och tittade bland annat på "plåtisar". Har funderat på det, men det tar nog något år till innan beslut. Vår LMC från 07 får rulla ett tag till.

    /Lennart N.

    SvaraRadera
  5. Ha ha tänk vad världen är liten ibland,kul att ni hittade varandra:)
    Härliga bilder från mässan:)
    Husbil+bil var kul:))

    Ha det fint
    Kram

    SvaraRadera