måndag 14 november 2011

Mariestad

är en pärla på sommaren. På vintern är det lugnare.
Jag har tagit mig till Mariestad med hjälp av husbilen och står nu parkerad.
Det har blivit många besök i Mariestad under årens lopp. Jag har ju varit inom pappersindustrin all min tid och Katrinefors Bruk och Skärblacka Bruk tillhörde under många år samma koncern. Jag har vänner  här sedan lång tid tillbaka som jag brukar hälsa på, mestadels under sommaren då det är full aktivitet, inte minst vid hamnen.
Denna gång är det för ovanlighets skull däremot fråga om uppdrag. Jag skall köra en halvdagsutbildning som erbjuds alla medlemmar i avdelningen. Det skall bli intressant att få träffa folket i produktionen och diskutera deras villkor och möjligheter att förbättra deras vardag. Med hänsyn till skiftgången så blir det många träffar och utbildningen kommer att pågå under 2 1/2 vecka med avbrott för veckoslut då jag åker hem till frun.
Det är mycket praktiskt att bo i husbil även vid sådana här tillfällen, man har kontor, toalett, kök och vardagsrum med radio och TV inom räckhåll. Det är dessutom mysigare än hotell. Jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar